loading...
ز گهواره تا گور دانش بجوی
پارسا صدیق بازدید : 1 چهارشنبه 23 بهمن 1392 نظرات (4)

  تحقیقاتی که دانشمندان به‌تازگی روی مغز انسان ها انجام دادند نشان می دهد که انسان معمولی روزانه به طور متوسط حدود ۵۸ هزار بار فکر می کند. این تحقیق به وضوح نشان می دهد که ذهن انسان بسیار فعال و پویاست و در بسیاری موارد٬ برای ارضای کنجکاوی و جفت وجور شدن داستان ها و تفکرات اش دست به خلق مفاهیم و نظریات گوناگونی زده است که صحت آن ها در هاله ای از ابهام است. موجودات هوشمند فرازمینی از جمله ی آن هاست.

پارسا صدیق بازدید : 2 چهارشنبه 23 بهمن 1392 نظرات (0)

هر سه تایی به صورت (a,b,c) را که تشکیل رابطه فیثا غورس (c2=a2+b2)در مثلث قائم الزاویه را بدهند به سه تایی های فیثا غورثی معروفند .

برای تشکیل و بدست آوردن سه تایی های فیثا غورسی می توان با جایگذاری به جای u و v مقادیری برای a و b و c بدست آورد .

a=2uv

b=u2-v2

c=u2+v2

( به شرط اینکه اولا u و v با هم برابر نبوده

و دوم نسبت به هم اول باشند 1= (u,v)

و سوم اینکه u>v باشد )

به عنوان مثال اگر به u=2 و v=1 بدهیم مقادیر a=4 و b=3 و c=5 را به ما می دهد که با می دانیم با توجه به رابطه فیثاغورس تشکیل یک مثلث قایم الزاویه را می دهد .

32+42=52

16+9=25

پارسا صدیق بازدید : 1 چهارشنبه 23 بهمن 1392 نظرات (0)

هنریک آبل

آبل، ریاضیدان نروژی بود که در شهر فینوی متولد شد.در سال 1815، او وارد مدرسه کلیسای جامع کریستینا(اسلو امروزی) شد. سه سال بعد نشانه های نبوغ ریاضی در او ظاهر شد در همین زمان پدر او که یک کشیش فقیر بود، درگذشت و خانواده اش را در کمال فقر و بی چیزی، تنها گذاشت اما یک مقرری ناچیز که از پدر به جا مانده بود، اجازه می داد تا آبل وارد دانشگاه کریستینا شود.

اولین کار برجسته او اثبات امکان حل معادلات درجه پنجم بوسیله رادیکال بود. این تحقیق در سال 1824 برای اولین بار منتشر شد. و جزئیات بیشتری از آن در سال 1826 در مجله کرل منتشر گردید. او در سال 1825 به آلمان رفت و در حدود 6 ماه در برلین ماند. و در آنجا با آگوست کرل ریاضیدان آلمانی آشنا شد. او در همین موقع دست به انتشار مجله ریاضی زد، این کار آبل را دلگرم کرد تا دست به یک ریسک برای رسیدن به موفقیت بزند. بنابراین از برلین به فرایبورک رفت و در آنجا به پژوهش در مورد نظریه توابع جبری پرداخت.


در سال 1826 به پاریس رفت و در طول اقامت ده ماهه اش، ریاضیدان برجسته فرانسوی را ملاقات کرد اما (استقبال آنها از کار و پژوهش او، بسیار ناچیز بود. فروتنی و تواضع او باعث شد تا او نتواند به طور گسترده تحقیقات خود را ارائه نماید و به علت بی پولی و نداشتن آزادی عمل نتوانست به موفقیتی دست یابد و سرانجام به نروژ بازگشت. در بازگشت به نروژ مقداری از وقت خود را صرف تدریس در دانشگاه کریستینا کرد. در آوریل 1829 پست استادی برای او در دانشگاه برلین پیشنهاد شد ولی نامه حاوی این مطلب 2 روز بعد از مرگ او به علت سل به مقصد رسید. او در موقع مرگ تنها 26 سال داشت.

آبل کارهای مهمی را در زمینه جبر انجام داد. آبل عهده دار توسعه های اساسی نظریه توابع جبری است و مهمترین کار او نیز همین بود. عبارت آبلین(مانند گروه آبلی در جبر) نیز از نام او گرفته شده است.

پارسا صدیق بازدید : 2 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

فوکوس : مناظر زيباي زمين

بی‌شک طبیعت بهتر از هر نقاش چیره دستی بهترین شیوه برای عرضه برترین جلوه‌های طبیعی‌اش را بلد است. درجه حرارت زیر صفر یا امواج گرمایی بسیار بالا برایش مفهومی ندارند، طبیعت راهی برای مهار هرچیزی یافته است....
 

پارسا صدیق بازدید : 7 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

گروهی از منجمان بین‌المللی اعلام کردند که در «سِرِس» Ceres ٬ بزرگ‌ترین سیارک و کوچک‌ترین سیاره‌ی کوتوله‌ی منظومه‌ی شمسی٬ بخار آب از آ‌ب‌فشان‌ها و تکه‌های یخی روی سطح آن به سوی فضا فوران می‌کند. این رویداد پرسش‌هایی درباره‌ی امکان وجود حیات در آن مکان را در پی داشته‌است.
رصدهای انجام شده با تلسکوپ فضایی هرشل نشان داده است که در دو نقطه نزدیک استوای سرس در هر ثانیه حدود ۶ کیلوگرم آب از سطح کره به فضا پرتاپ می‌شود.

پارسا صدیق بازدید : 2 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

استیون هاوکینگ، فیزیکدان نظری انگلیسی در مقاله‌ای که بطور آنلاین منتشر کرده، اینچنین گفته که بجای سیاه‌چاله در حقیقت «خاکستری‌چاله» وجود دارد. این ادعا بر پایه ی مقاله ی تازه ی هاوکینگ است که در آن مدعی شده در سیاهچاله “افق رویداد” وجود ندارد.

پارسا صدیق بازدید : 2 جمعه 27 دی 1392 نظرات (0)

تصور کنید می‌خواهید ثابت کنید بی‌نهایت زوج عدد اول وجود دارد که تفاضل‌شان 2 است؛ به جای آن ثابت می‌کنید بی‌نهایت زوج عدد اول وجود دارد که تفاضل‌شان کمتر از 70,000,000 است. این بزرگ‌ترین کشف ریاضی سال‌های اخیر است.

بقیه در ادامه مطلب

پارسا صدیق بازدید : 2 جمعه 27 دی 1392 نظرات (0)

دانشمندان معتقدند مو ميتواند در ساختار فيزيكي و شيميايي خود اطلاعاتي از شرايط دروني و بيروني فرد ذخيره كند. به نقل از "اي بي سي نيوز" به گفته دانشمندان با مطالعه‌ي مو ميتوان به نژاد- محيط- برنامه غذايي و شيوه زندگي فرد پي برد. با مطالعه‌ي مو همچنين ميتوان مصرف دخانيات، الكل و مواد مخدر را كه ماه‌ها بر رشد آن تأثير ميگذارد تشخيص داد. دانشمندان دريافتند ساختار موي آسياييها در مقايسه با اروپاييها و آفريقاييها رشد سريع‌تري دارد و امكان ريزش مو در آنها در مقايسه با دو نژاد ديگر كمتر است.

هر فرد به طور متوسط تا 150 هزار رشته مو در سر دارد و هر رشته ميتواند تا وزن 100 گرم رشد كند.

به طور تقريبي وزن موي سر هر فرد در طول عمرش با وزن دو فيل آفريقايي برابري ميكند!


پارسا صدیق بازدید : 4 شنبه 21 دی 1392 نظرات (0)


سكسكه‌ عبارت‌ است‌ از انقباضات‌ ناخودآگاه‌ و مكرر عضله‌ ديافراگم‌. سكسكه‌ يك‌ علامت‌ است‌ و نه‌ يك‌ بيماري‌. در ايجاد سكسكه‌ ديافراگم‌ (عضله‌ بزرگ‌ و نازكي‌ كه‌ قفسه‌ سينه‌ را از شكم‌ جدا مي‌سازد) و عصب‌ فرنيك‌ (عصبي‌ كه‌ ديافراگم‌ را به‌ مغز وصل‌ مي‌كند) نقش‌ دارند. تقريباً همه‌ ممكن‌ است‌ دچار سكسكه‌ شوند، حتي‌ جنيني‌ كه‌ در رحم‌ مادر است‌.

پارسا صدیق بازدید : 3 شنبه 21 دی 1392 نظرات (0)

هواپیما از انرژی تولید شده بوسیله جریان هوا در اطراف بدنه خود، برای بلند شدن و کنترل پرواز استفاده می کند. سطوح متحرک و کنترل کننده بر روی بال و دم که به نام بالچه یا قالب (flap) شناخته می شوند، مسیر هوا را منحرف کرده و باعث بلند شدن، شیرجه زدن، دورزدن یا غلتیدن هواپیما می شوند. خلبان این بالچه ها را از درون کابین هواپیما، کنترل می کند. او برای این کار از پدالها و اهرم فرمان استفاده می کند

پارسا صدیق بازدید : 3 شنبه 21 دی 1392 نظرات (0)

برای مشاهده این مطلب جالب باید عضو شوید

اين هفت بناي باستاني از آن جهت براي مردم بسيار عجيب به نظر مي رسند که انسانهاي قديم آنهارا با کمک ابزارهاي بسيار ابتدايي بنا نهاده اند وکاري ما فوق دانش روزگار خود انجام داده اند.

پارسا صدیق بازدید : 1 جمعه 20 دی 1392 نظرات (0)



این نرم افزار با زحمت فراوان به دست سازنده ی ماهری ساخته شده است برای خرید پستی این نرم افزار به این ایمیل محل سکونت ، نام و نام خانوادگی،شماره تلفن و مشخصات دگر را بفرستید.ایمیل:sadigh.parsa@gmail.com

این نرم افزار مجموعه سوالاتی از تمام دروس در مقاطع راهنمایی و دبیرستان و در سال های مختلف ودر دو ترم است


پارسا صدیق بازدید : 1 جمعه 13 دی 1392 نظرات (0)

بارش شهابی در هنگام عبور سیارهٔ زمین از میان توده‌ای از ذرات در فضا رخ می‌دهد. در این مواقع تعداد زیادی شهاب در جو زمین می‌سوزند.هر بارش شهابی در ناحیه مشخصی از آسمان اتفاق می‌افتد و به این محل کانون بارش گفته می‌شود. البته جهت حرکت شهاب‌ها متفاوت است ولی اگر مسیر آن‌ها را امتداد دهیم به کانون بارش می‌رسیم.

پارسا صدیق بازدید : 1 پنجشنبه 05 دی 1392 نظرات (0)

دانشمندان دانشگاه آکسفورد با مطرح کردن یک ایده تعجب برانگیز

اظهار داشتند که عبور جریان الکتریسیته از مغز در حین درس های

ریاضیات می تواند مهارتهای عددی را تا یک سوم افزایش دهد

پارسا صدیق بازدید : 3 پنجشنبه 05 دی 1392 نظرات (0)

بسیاری از دانش آموزان معتقد هستند که برای درس خواندن وقت کافی می گذارند


اما نتیجه مطلوب را هنگام آزمون نمیگیرند. در این مقاله به نکات مهمی می پردازیم


که در آزمون تشریحی باید به آن دقت کنید:

پارسا صدیق بازدید : 1 پنجشنبه 05 دی 1392 نظرات (0)

توابع ریاضی

 

 

   مفهوم تابع يکی از مهمترين مفاهيم در رياضيات و علوم کامپيوتر و نيز ساير علوم می باشد. تابع را می توان به عنوان دستگاهی در نظر گرفت که وروديهای مجازش را با تغييراتی که وظيفه آن دستگاه می باشد به خروجی متناظر با ورودی تبديل می کند. معادله خط y = 2x + 1  را در نظر بگيريد، اگر به جای f(x)، y را قرار دهيم معادله خط فوق به صورت f(x) = 2x + 1 در خواهد آمد. در اينجا دستگاه ما تابع f خواهد بود که هر ورودی (هر عدد حقيقی) را در 2 ضرب می کند و سپس يک واحد به آن اضافه می کند.

 

پارسا صدیق بازدید : 1 پنجشنبه 05 دی 1392 نظرات (0)

بطور کلی ستارگان دارای مراحل مختلف جنینی ، کودکی و جوانی و پیری هستند. پس از اکتشاف برابری جرم و انرژی توسط انیشتین ، دانشمندان تشخیص دادند که کلیه ستارگان باید تغییر و تحول یابند. تکامل ، تخریب و محصول نهایی یک ستاره ، به جرم آن بستگی دارد. در واقع سرنوشت نهایی ستاره که تا چه مرحله ای از پیشرفت خواهد رسید با جرم ستاره ارتباط مستقیم دارد. اطلاعات مربوط به جرم ستارگان از مسائل بسیار مهم به شمار می‌رود.

پارسا صدیق بازدید : 1 پنجشنبه 05 دی 1392 نظرات (0)

سلام! این مقاله رو حتما بخونید خیلی جالبه...

ناسا یکی از تاریخی ترین پروژه های خود را به استاد ایرانی MIT سپرده است. این پروژه که ساخت ماهواره بررسی رطوبت خاک و متغیرهای جوی است پس از5 سال توقف به توصیه آکادمی ملی علوم آمریکا از سرگرفته شد. پروفسور انتخابی درگفتگو با "مهر" به تشریح پروژه پرداخته است.

پروفسور دارا انتخابی گفت : طی سالهای گذشته که شاید بالغ بر دو دهه می شود عمدتا از داده های ثبت شده از سایر ماهواره ها و مدارگردها برای بررسی رطوبت خاک و متغیرهای وابسته به آن استفاده می کردم. این داده ها عمدتا در هواشناسی و مهندسی آب کاربرد دارند اما پس از چند سال به این نتیجه رسیدم که این اطلاعات کافی نیستند و باید به فکر ساخت ماهواره ای جدید با قابلیتهای متعدد بود.

وی افزود: پس از مطالعات گسترده به فکر ارائه طرحهایی درخصوص ساخت ماهواره ای جدید افتادم که حاصل آن ماهواره SAMP است. در این فناوری نوین از ریز امواجی با فرکانس 4/1 گیگا هرتز استفاده می شود.

مقاله را در ادامه مطلب کاملتر بخوانید...

پارسا صدیق بازدید : 5 چهارشنبه 20 آذر 1392 نظرات (0)
این روزها همه‌جا صحبت از دنباله‌دار آیسان است دنباله‌داری که ممکن است به یکی از پرنورترین دنباله‌دارهای قرن تبدیل شود به همین دلیل برخی رسانه‌ها نام دنباله‌دار قرن را به آن لقب داده‌اند که با آن‌چه از این کوه یخی سرگردان در منظومه شمسی دیدیم بسیار فاص...

پارسا صدیق بازدید : 1 چهارشنبه 20 آذر 1392 نظرات (0)
 ناسا اعلام کرد کاوشگر کنجکاوی پس انجام عملیات لازم جهت رفع عامل احتمالی تغییر ولتاژ آن، فعالیت خود را از سر گرفته است.از سرگیری فعالیت‌های علمی این مریخ‌نورد پس از تلاش‌هایی انجام شد که برای رهگیری منبع تغییر ولتاژ صورت گرفت. ...منبع : گجت نیوز

پارسا صدیق بازدید : 1 یکشنبه 10 آذر 1392 نظرات (0)



دانشمندان با تحقیق روی یک شهاب سنگ مریخی سن پوسته این سیاره را 4.4 میلیارد سال تخمین زده اند. این شهاب سنگ سال گذشته توسط قبایل مراکشی در صحرای بزرگ آفریقا کشف شده بود.




پارسا صدیق بازدید : 3 یکشنبه 10 آذر 1392 نظرات (0)

 بر اساس اعلام مقامات شرکت فناوری و علوم فضایی چین، نخستین ماهنورد این کشور امروز (یکشنبه) به فضا پرتاب خواهد شد.این کاوشگر که سومین کاوشگر ماه (چانگه-3) و نخستین ماهنورد چین محسوب می‌شود، پس از فرود بر سطح ماه، تحقیقات علمی خود را در قمر زمین آغاز می‌کند.
© گجت نیوز

پارسا صدیق بازدید : 1 شنبه 09 آذر 1392 نظرات (0)

خیلی افتخار می کنم که توانسته ام وبلاگی داشته باشم، وبلاگی که گوشه ای از توجه شما عزیزان را به خود جلب کرده باشد.

امسال سال اول دانشگاه است. سال اولی که شاید شما تجربه اش را داشته باشید. (از آنجایی که می دانم مخاطبان وبلاگم اکثرا دانشجو هستند.) ورودی 86 دانشگاه تهران. دانشکده فنی.

یک سال پر آب و تاب گذشت. اما عطش من در رسیدن به آمال های دور و دراز هنوز باقی است. شنیده اید که می گویند انسان طالب علم هرگز سیر نمی شود، چرا؟ مگر ظرفیت ما چقدر است؟ ظرفیت؟ آیا؟ این را می دانستید که علم ظرفیت نمی خواهد؟ می گو یید چرا؟ شما چه فکر می کنید؟



در ادامه یک مقاله در زمینه نحوه تفکر از سرکار خانم ف. مصلح زاده برایتان قرار داده ام و امید وارم که اگر سؤالی داشتید حتما بپرسید...

پارسا صدیق بازدید : 3 شنبه 09 آذر 1392 نظرات (0)



سلام!

مطالعه کنید که مطالعه همیشه مفید بوده است. البته چیزی رو که دوست دارید بخونید. شاید هم بعضی اوقات مجبور باشید به زور چیزی را یاد بگیرید. نگران نباشید، یاد بگیرید!

نانو تکنولوژی! علم روز! این مقاله یکی دیگر از قابلیت های فراوان این فناوری نوست که بشر رو وارد انقلاب صنعتی جدیدی کرده است.

چهل سال پیش ریچارد فایمن1 ، متخصص کوانتوم نظری و دارنده جایزه نوبل، در سخنرانی معروف خود در سال 1959 با عنوان "آن پایین، فضای بسیاری هست"، به بررسی بُعد رشد نیافته‌ای از علم مواد پرداخت. وی در آن زمان اظهارکرد: "اصول فیزیک، تا آن جایی که من توانایی فهمیدن آن را دارم، بر خلاف امکان ساختن اتم به اتم چیزها حرفی نمی زنند." او فرض را بر این قرار داد که اگر دانشمندان فرا گرفته‌اند چگونه ترانزیستورها و دیگر سازه‌ها را با مقیاس‌های کوچک بسازند، پس ما خواهیم توانست که آن‌ها را کوچک و کوچک‌تر کنیم. تا آنجا که که اتم‌ها را در مقابل دیگری به گونه‌ای قرار دهیم که بتوانیم کوچک‌ترین محصول مصنوعی و ساختگی ممکن را ایجاد کنیم.


بنابراین جرقه آغاز فناوری نانو به زمان سخنرانی فاینمن باز می‌گردد اما عبارت "نانوفناوری" 2 اولین بار توسط توسط " نوریوتاینگوچی" استاد دانشگاه علوم توكیو در سال" 1974 "استفاده شد. اما در واقع باید "کی‌اریک درکسلر" را پدر نانوفناوری نامیدچراکه نانوفناوری در سال 1986 در کتابی از وی با عنوان موتورهای آفرینش بسط داده شد.

در ادامه به یک کاربرد بسیار جالب این تکنولوژی پرداخته میشه که خوندنش خالی از لطف نیست...

(لطفاً نظراتتون رو برامون بنویسید. خوشحال میشیم و دلگرم

پارسا صدیق بازدید : 3 شنبه 09 آذر 1392 نظرات (0)

بخش ۱ – مايعي کمياب در عين فراواني


منابع آب در طبيعت

آب تنها ماده اي است که در طبيعت به هر سه حالت مايع (آب) جامد (يخ) گاز (بخار آب) يافت مي شود . نزديک به 75 درصد از سطح کره زمين را آب پوشناده است که بخش عمده آن را آب شور درياها و اقيانوس ها تشکيل مي دهد .

پارسا صدیق بازدید : 5 شنبه 09 آذر 1392 نظرات (0)

می دانم این مطلب خیلی به سایت مامربوط نمی شود،اما چون جالب  است،آن رادرهمین  بخش می گذارم.

 

 

 

(فقط لطفا نظرفراموش نشود.)

 

با استفاده از معادل سازي انگليسي به ژاپني مي توانيد متوجه شويد اسم شما به ژاپني چگونه خوانده مي شود.

A – ka

B – tu

C – mi

D – te

E – ku

F -l u

G – ji

H – ri

I – ki

J – zu

K – me

L – ta

M – rin

N – to

O – mo

P – no

Q – ke

R – shi

S – ari

T – s

U – do

V – ru

W – mei

X – na

Y – fu

z – z

پارسا صدیق بازدید : 1 شنبه 09 آذر 1392 نظرات (0)

درس اول : در پیشگاه نور

 

  نکات

 

1. انسان همواره در حال انتخاب است و انتخاب درست متکی بر شناخت درست است .

2. اگر بخواهیم دل بستگی های کوچک وپست ما را به خود جلب نکند بلکه مجذوب یک انتخاب و هدف بزرگ شویم باید شناخت درستی از خوبی ها و زیبائی ها داشته باشیم .

تعداد صفحات : 2

درباره ما
سلام دوستان ازتون میخام نظر بدین و عضو شین امیدوارم خوشتون بیاد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    کدوم مطلب رو like میکنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 66
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 16
  • بازدید سال : 18
  • بازدید کلی : 1,850